Halstrubbel

Efter mina tunga lyft i onsdags fick jag känningar av halsont som höll i sig torsdag och halva fredagen. Sedan var det bra igen. Det är knepigt med halsont eftersom alla råd går ut på ett big no no för träning då. Men, samtidigt är det inte halsfluss utan nåt annat som irriterar och orsakar sveda.

Hursomhelst. Det blev helvila torsdag och på fredagen ställdes trösklarna in. Idag, däremot, kände jag mig redo för lite hemmaträning:

Pull-ups: Nu ska jag ta tag i dem. Med handflatorna bortvända, brett grepp. Gjorde 1 strikt, resten negativa. 10 stycken set om 5. Skön trötthet efter det.

Breda armhävningar: 30+25+25+25 med drygt 1 minuts vila mellan.

Smala armhävningar: 5*10 med drygt 1 minuts vila mellan.

Kändes som ett lagom pass. Imorrn är planen ca 12 km lugn distans och på kvällen ska jag köra med PT på SATS. Det blir kul!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s