Långa intervaller

Jag hade mätt upp en varvbana på ca 1,6 km hemma i bostadsområdet. Planen var 3×2 varv dvs ca 3×3,2 km med en målfart på ca 4:15. Stressade hem från jobbet, stoppade i mig nåt att äta eftersom jag var hungrig, bytte om och satte igång. Värmde upp med ett varv. Det blåste kraftig sydvästlig vind vilket gav medvind i början och motvind i slutet.

Tog en klunk vatten och sprang iväg. Som sagt, medvind i början. Det gick undan och jag kände mig pigg. De första 500 metrarna. Sedan blev det sidvind och därefter motvind. Första varvet på 4:22, tror jag. Lyckades behålla farten andra varvet. Välbehövlig vila i 3 minuter. Jag var rätt mör redan då.

Andra omgången. Jag minns att jag tänkte att det här var första passet jag på allvar kände för att bara sluta springa och gå hem istället. Men, det kan jag ju inte säga till Coach efteråt. Bet ihop och gjorde varv 3 och 4 på 4:18. Varv 5 och 6. Startade alldeles för fort insåg jag men bet ihop och ökade, 4:16.

Det är nåt särskilt med varvbanor. Om det är ett skönt varv utan backar och helst vindstilla – ja, då är det ju bara trevligt. Den här banan sög på krafterna av nån anledning. Å andra sidan fick jag möjlighet att styla lite inför grannarna….hehe.

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s