Det finns en plan

Tog bilen till Uppsala igår för att besöka Idrottsskadecentrum. Där fick jag träffa en naprapat som hade varit med förr. Han testade min muskelstyrka och rörlighet i hamstrings och försökte framkalla smärtan där jag känner av nåt vid löpning men det gick inte. Det känns bara när jag springer. Och när man trycker, och det gjorde han. Så kontentan blev att det är en liten bristning i övergången mellan sena och muskel. Det har läkt bra men det finns ärrvävnad och det är den som gör att det stramar när jag springer. Jag behöver träna hamstrings och stretcha så han gav mig tre övningar att göra hemma och på gymmet. Samt restriktioner gällande löpningen. Eftersom jag börjar känna av benet efter drygt 3 km får jag springa högst 5 km högst 3 gånger i veckan de närmsta två veckorna. Om jag inte känner nåt sedan kan jag öka 1 km varannan gång.

Nu börjar jag vänja mig vid att inte kunna satsa för fullt så det känns faktiskt helt ok att ta det lugnt. I morse var jag dessutom på SATS och lyfte lite tunga grejer. Och på hemmaplan är jag mitt i mitt plank- och jägarvilaprojekt. Parallellt med det ska jag snart göra ännu ett försök på 100 armhävningar. Det finns att göra!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s