Träningen just nu

Ja, det händer inte mycket här för tillfället. När löpningen handlar om 5 km jogg finns inget kul att rapportera. Det måste förövrigt varit en ganska ordentlig bristning för det stramar fortfarande när jag springer, men det kommer ju att gå över och eftersom jag inte har nåt nytt viktigt mål framför mig stressar jag inte upp mig.

Som jag skrivit tidigare så har jag styrketränat mer än på länge sedan skadan och jag har också kommit igång med träning hemma, något jag vanligtvis brukar ha svårt att motivera mig till. Ett par veckor sedan körde jag plankor och jägarvila. Nu är jag inne på detta och detta. Att ha starka sätesmuskler ger inte bara en snygg rumpa utan är viktigt för att inte andra muskler, t ex rygg och hamstrings felaktigt ska ta över jobb som sätet ska göra. Jag sitter still mycket och när jag var hos en PT inne i stan fick jag veta att jag hade ett inaktivt säte. Det visade sig t ex när jag gjorde höftlyft och knappt klarade en utan att få kramp i hamstrings. Så, det ska det bli ändring på.

Idag t ex gjorde jag hip thrusts med 50 kg på stången. Det var en del pyssel att hamna i rätt position och det var redigt tungt. Blir intressant att se om det känns något imorrn. Jag är väl inte den som lägger upp före- och efterbilder på bloggen men jag kan ju rapportera om utmaningen ger önskvärt resultat sedan……hehe.

  

   

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s