Knäböj framför TV:n

Jag fattar inte varför jag inte gjort ett hemmagym tidigare. Det är ju hur smidigt som helst. Helst tränar jag på morgonen, före jobbet, på lunchen eller på helgen. Efter jobbet och på kvällen är jag vanligtvis så stressad att jag bara tränar då i undantagsfall. Men det var före hemmagymmet. När barnen lagts hamnade jag framför TV:n. Först testade jag den här övningen för rörligheten. Det knakade rätt bra i axlarna först men sedan kändes det ganska bra. Den får vara med på min Rörlighetsövningar att göra-lista.

Sedan var det dags för ryckknäböj, även kallade Overhead squat, något som är ganska nära omöjligt för mig men nu ska den tämjas. Det blev 100 stycken, uppdelade i tior. Först med gummiband, sedan med tom 5 kg-stång, därefter två set med 10 kg och sist fem set med 13 kg. Det som är bra är att jag kommer ner i en knäböj med stången över huvudet utan att ramla. Det som är mindre bra är att armarna inte är helt raka hela tiden. Men hey, man kan inte få allt!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s