Omstart rehab

Som sagt, min vänstra hamstrings är inte på banan än. Jag behöver avhålla mig från att provocera genom att springa så nu är det löpvila som gäller åtminstone ett par veckor framöver. ”Du får köra alternativ konditionsträning som t ex roddmaskin, cykel eller crosstrainer”. Suck. Ja, det blir mental träning det. I och för sig, cykla är ju kul. Ute. Fast när jag tänker efter kanske det kunde vara kul att köra spinning igen, det var länge sedan.

Sedan fick jag övningar för att stärka baksida lår, säte och bålen då allt hänger ihop och brister kan göra att fel muskler kompenserar, i mitt fall då hamstrings. Varannan dag ska detta göras. Det blir ofta, men å andra sidan ryker ett par pass löpning och nåt måste jag ju ägna mig åt.

Image

Så när middagen var avklarad, äldste sonen cyklat iväg till fotbollsträningen och småsyskonen var upptagna med Minecraft och Bolibompa körde jag mitt första pass rehab. Skivstången kom väl till pass för både utfall och raka marklyft, även om 21 kg är lite klent. Har dock sett att det finns 5 kg-plattor på Rusta. Måste skaffa såna!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s