Crosstraining

Idag var jag på Crosstraining, på SATS. Eller stationsträning som det hette när jag var liten. 8 stationer. 45+60+60+45 sekunder på varje station, dvs fyra varv. Jag brukar aldrig gå på den typen av pass. Förra sommaren var jag på Shape. Styrketräning med många repetitioner. Ganska långt ifrån de 3×5 jag brukar köra. Någon enstaka gång kommer jag upp i 12 repetitioner men det är inte ofta. Nu hade jag anmält mig till dagens pass och tänkte att det kunde vara kul att få svettas lite.

Och det var rätt slitigt. Första stationen t ex var frontböj med press (det är väl det som kallas Thrusters på Crossfit-språk, typ?). Jag hade ingen aning om hur jobbigt det skulle bli så jag tog sturskt den tyngsta stången, 25 kg. Jag pressar ju 30, tänkte jag. Men det är en annan sak att göra många repetioner så 25:an blev en 20 och någon gång på tredje varvet fick jag sänka lite till. Sedan följde bl a burpees med grodhopp, sumoböj och explosiva armhävningar. Till sist fick vi passa en 5 kg-boll mellan oss och göra ännu lite fler burpess.

55 minuter hög puls. Jobbigt och kul. Jag kanske skulle anmäla mig till nästa vecka också!

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s