Mat, mera mat!

Min Coach har gett mig instruktioner kring vad jag ska äta (minst) på vilodagar, måltiden direkt efter träning och på kvällen och efter en mejlkonversation igår insåg jag plötsligt att jag äter för lite överlag. Inte så att jag går hungrig men han vill se en viktökning på 1-1,5 kg/månad framöver. Jag måste helt enkelt få i mig mer. Det borde inte vara något problem. Jag gillar att äta!

I morse körde jag det sista passet den här veckocykeln, styrka för underkroppen. Den här månadscykeln gäller marklyft och på programmet stod 4 set med 3:or på 105 kg. Jag hade såklart skrivit av fel och körde fem set. Redan när jag drog upp den första repetitionen ville jag sluta, det var tungt. Riktigt tungt. Men, det som är skönt med 3:or är att har man väl dragit upp den första och andra så är det bara en kvar. Fast när jag skulle köra mitt femte set var jag rätt mör och den allra allra sista repetitionen blev ärligt talat inte jättesnygg.

I dagens pass låg också glute bridges, en övning med många dimensioner. Jag jagar fortfarande den perfekta positionen på det perfekta underlaget, där jag inte glider runt. Idag hade jag inte jättestora hörlurar och keps heller, vilket minskade krångelnivån. Däremot hade jag fladdriga shorts som jag upptäckte kanske avslöjade lite för mycket så jag fick vrida mig ett kvarts varv. Note to self: tights på underkroppdagen. 

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s